Zestaw podnoszenia zawieszenia MetalCloak JL Wrangler 2,5" True Dual Rate to idealne rozwiązanie dla posiadaczy Jeepa JL, którzy oczekują połączenia komfortu jazdy na co dzień z maksymalnymi możliwościami terenowymi. Zwiększa prześwit, poprawia stabilność i zapewnia wyjątkową trwałość, zachowując przy tym wysoki komfort prowadzenia.
Kluczowe cechy i elementy zestawu
- Duroflex™ Jointy z Kevlarem – elastomerowe elementy z włóknem Kevlar, oferujące wyjątkową elastyczność i redukcję wibracji w porównaniu do klasycznych tulei gumowych.
- True Dual Rate™ sprężyny – dwustopniowa charakterystyka sprężyn, która gwarantuje miękką i komfortową jazdę przy normalnym obciążeniu oraz progresję podczas większego skoku zawieszenia.
- Izolatory sprężyn – wykonane z trwałego elastomeru, zaprojektowane specjalnie pod kątem sprężyn True Dual Rate.
- Durotrak™ tuleje w drążkach – umożliwiające pionowy obrót, zmniejszają hałas i przenoszenie drgań do nadwozia.
- Regulowane ograniczniki skoku – możliwość ustawienia wysokości od 1" do 4" bez konieczności demontażu sprężyn, co pozwala dopasować zawieszenie do rozmiaru opon.
- Opcje amortyzatorów – możliwość wyboru zestawu z amortyzatorami RockSport, Fox lub bez amortyzatorów.
- Wzmocnione ramiona – stalowe elementy DOM CNC z przegubami Duroflex, zabezpieczone powłoką cynkową.
Dane techniczne i kompatybilność
- Przeznaczenie: Jeep JL Wrangler (od 2018 roku)
- Wysokość podniesienia: 2,5 cala (ok. 6,35 cm)
- Materiały: wysokowytrzymała stal, powłoki ochronne cynkowe
- Zawartość zestawu:
• górne przednie ramiona z Duroflex Joint
• sprężyny True Dual Rate (przód i tył)
• izolatory sprężyn (górne i dolne)
• przedni i tylny drążek Durotrak
• regulowane ograniczniki skoku (przód i tył)
• łączniki stabilizatora
• uchwyty amortyzatorów
Uwagi techniczne i ostrzeżenia
- Przy ekstremalnym wykorzystaniu zawieszenia fabryczne wały napędowe mogą ulec przedwczesnemu zużyciu – zalecana jest ich wymiana na modele o większym zakresie pracy.
- W wersjach z silnikiem diesla standardowy offset felg może powodować problemy z kompatybilnością.
- Sprężyn nie należy malować proszkowo, gdyż może to wpłynąć na ich właściwości.
- Po montażu zalecane jest ustawienie geometrii zawieszenia.
- Czas montażu: ok. 6–8 godzin, poziom trudności: średni, bez konieczności modyfikacji nadwozia.
Zalety dla użytkownika
- Zwiększony prześwit i możliwość montażu większych opon
- Poprawiona stabilność w terenie i podczas jazdy z obciążeniem
- Komfort jazdy na co dzień dzięki progresywnym sprężynom
- Wysoka trwałość elementów i niezawodność w trudnych warunkach
- Możliwość dalszej rozbudowy systemu zawieszenia