System „Bolt-On” Long Arm Upgrade od MetalCloak pozwala na modernizację zawieszenia z krótkich ramion (short arm) do pełnego układu long arm. Dzięki temu uzyskujesz znacznie lepszą kontrolę pojazdu, stabilny rozstaw osi w całym zakresie pracy zawieszenia oraz poprawiony kąt pochylenia wału napędowego.
Zestaw dostarczany jest kompletny – zawiera wszystkie niezbędne komponenty potrzebne do konwersji zawieszenia.
Kluczowe cechy i komponenty
- 2 górne przednie ramiona Duroflex (1,25" DOM, 3/16" ścianki)
- 2 dolne przednie ramiona Duroflex (2,0" DOM, 1/4" ścianki)
- 2 górne tylne ramiona Duroflex (1,5" DOM, 3/16" ścianki)
- 2 dolne tylne ramiona Duroflex (2,0" DOM, 1/4" ścianki)
- Fabryczne wsporniki ramion w ramie zastąpione solidnymi uchwytami ze stali ¼″
- Tylne uchwyty ramion zaprojektowane tak, aby łatwo ślizgały się po przeszkodach
- Wzmocniony krzyżak (crossmember) o grubości 3/16″ jako zamiennik fabrycznego
- Powłoka cynkowa w kolorze złotym dla lepszej odporności na korozję
- Wszystkie elementy montażowe w zestawie
- Produkt w 100% wyprodukowany w USA
Technologie i zalety
- Duroflex™ Joint – opatentowane przeguby o zakresie pracy do 34°, wzmocnione włóknami Kevlar, wymagające minimalnej obsługi.
- Kute, gwintowane końce ramion – wyższa odporność na zmęczenie niż w elementach odlewanych.
- Zoptymalizowany kształt ramion – większy prześwit i brak kolizji przy dużym wychyleniu zawieszenia.
- Solidna konstrukcja – stabilna geometria i rozstaw osi nawet w ekstremalnym terenie.
Specyfikacje techniczne
Komponent | Materiał / wymiary |
---|
Przednie, górne ramiona | 1,25″ DOM, 3/16″ ścianki |
Przednie, dolne ramiona | 2,0″ DOM, 1/4″ ścianki |
Tylne, górne ramiona | 1,5″ DOM, 3/16″ ścianki |
Tylne, dolne ramiona | 2,0″ DOM, 1/4″ ścianki |
Uchwyt ramy (front / rear) | Stal 1/4″ |
Krzyżak (crossmember) | 3/16″ stal gorącowalcowana |
Powłoka | Złota powłoka cynkowa |
Montaż i uwagi
- Wymaga usunięcia fabrycznych uchwytów ramion w tylnej części ramy.
- Rekomendowana ponowna geometria zawieszenia po montażu.
- Szacowany czas instalacji: 12–14 godzin.
- Zestaw sprzedawany wyłącznie jako komplet – brak możliwości zwrotu pojedynczych części.
- W niektórych wersjach Jeep JL/JT możliwe drobne dopasowanie krzyżaka.
Zastosowanie
Zestaw dedykowany jest kierowcom Jeepów JL Wrangler 4-door, którzy oczekują:
- lepszej kontroli pojazdu w terenie,
- stabilnej pracy zawieszenia w całym zakresie,
- zwiększonej trwałości i odporności na uszkodzenia,
- maksymalnej wydajności w off-roadzie i rock crawlingu.