MetalCloak JL Wrangler 4.5" Game-Changer Long-Arm Four-Link System
Zestaw zawieszenia typu long-arm 4-link dedykowany do Jeepa JL. To kompletna modyfikacja dla osób, które oczekują maksymalnej kontroli w terenie, lepszej geometrii zawieszenia oraz komfortu jazdy na co dzień. System montowany jest na śruby (bolt-on), dzięki czemu nie wymaga spawania ani skomplikowanych przeróbek ramy.
Kluczowe cechy i komponenty
- Przednie ramiona long arm 4-link wykonane z rur stali DOM 2.0″ o ściance ¼″, z kutymi końcówkami dla maksymalnej wytrzymałości.
- Górne przednie ramiona 1,25″ ze ścianką 3/16″, profilowane w taki sposób, aby zapewniały dużą klarowność przy pełnych skokach zawieszenia.
- Tuleje Duroflex™ z elastomeru wzmocnionego Kevlarem®, samocentrujące się, gwarantujące większą odporność na zużycie i lepsze tłumienie drgań niż klasyczne tuleje gumowe.
- Mocowania ramion w pełni skręcane (bolt-on) — brak konieczności spawania.
- Dwie opcje konfiguracji tylnego zawieszenia:
- DB3 Mid Arm – bez konieczności usuwania fabrycznych mocowań, poprawia geometrię tylnej osi.
- Full Rear Long Arm – wymaga usunięcia seryjnych mocowań, ale zapewnia najbardziej stabilną pracę zawieszenia w całym zakresie wychyleń.
- Wzmocniony crossmember ze stali 3/16″ zastępujący fabryczny wspornik ramy, zwiększający sztywność i stanowiący bazę do montażu long armów.
- Sprężyny True Dual Rate™ o dwóch stałych, gwarantujące komfort jazdy na drodze i pełną kontrolę w terenie.
- Dedykowane izolatory sprężyn, które zastępują plastikowe fabryczne elementy i poprawiają stabilność cewki.
- Pręt Panharda (track bar) ze stali chromowo-molibdenowej 4130, wyposażony w tuleje Durotrak™ redukujące hałas i wibracje.
- Regulowane odboje (bump stops) z elastomeru, ustawiane w zakresie 1"–4", bez konieczności demontażu sprężyn.
- Możliwość wyboru amortyzatorów:
- MetalCloak 6Pak – największy skok pracy.
- RockSport, Rocksport Silver i Rocksport BLACK– dedykowane, wyważone pod kątem sprężyn True Dual Rate.
- Fox – wysokiej klasy amortyzatory zewnętrzne, kompatybilne z liftami 3,5″–5,5″.
- Wszystkie elementy metalowe pokryte są złotą powłoką cynkową, odporną na korozję i atrakcyjną wizualnie.
Zalety i korzyści
- Poprawiona stabilność oraz kontrola osi w ekstremalnych wychyleniach zawieszenia.
- Redukcja zjawiska bump steer i utrzymywanie prawidłowej geometrii przy dużych liftach.
- Lepsze prowadzenie na drodze dzięki zastosowaniu tulei Duroflex i Durotrak.
- Dłuższa żywotność komponentów i większa odporność na mikropęknięcia czy zużycie w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań.
- Montaż bez spawania, dzięki czemu instalacja jest szybsza i nie ingeruje w strukturę ramy.
- Możliwość konfiguracji zawieszenia pod własny styl jazdy i potrzeby — od turystyki terenowej po ekstremalny off-road.
- Estetyczne i trwałe wykończenie dzięki powłoce cynkowej.
Informacje montażowe
- Przy zastosowaniu dużych zakresów skoku zawieszenia fabryczne wały napędowe mogą szybciej się zużywać — zaleca się ich wymianę na wzmocnione.
- Wersja tylna full long arm wymaga usunięcia fabrycznych mocowań i cięcia ramy.
- Po montażu zestawu konieczne jest ustawienie geometrii zawieszenia.
- Producent nie zaleca malowania proszkowego sprężyn True Dual Rate, aby nie obniżać ich trwałości.